Pierwszym krokiem jest umówienie wizyty. Konsultantka telefoniczna udzieli szczegółowych informacji dotyczących szerokiej oferty naszych zabiegów, kadry medycznej oraz dostępnych terminów. Dodatkowo przybliży przebieg wykonywanych zabiegów, wraz z czasem jaki powinien upłynąć między kolejnymi wizytami. Pytajcie, pytajcie i raz jeszcze pytajcie.
Chciałabym tutaj zaznaczyć, że kładziemy wysoki nacisk na dyskrecję i bardzo cenimy zaufanie pacjentów. Prośby lub potrzeby - warto o nich wspomnieć już na etapie rozmowy telefonicznej, tak abyśmy mogli je zaspokoić w możliwym zakresie.
Podczas rozmowy telefonicznej uzyskamy również podstawowe informacje dotyczące wyglądu bezpośrednio po przeprowadzeniu zabiegu. Jest to ważne, gdyż niektóre zabiegi wykonywane w miejscach eksponowanych wymagają pewnego czasu na regenerację.

W przypadku gdy nie mogą Państwo stawić się na wyznaczony termin, nie ponoszą Państwo żadnych konsekwencji finansowych. W takich sytuacjach prosimy jednak o wcześniejszy kontakt telefoniczny, umożliwi on poinformowanie innych pacjentów o skróceniu czasu oczekiwania. Możemy też od razu przenieść wizytę na inny, dogodny termin.

Podczas pierwszej wizyty tworzymy dla pacjenta specjalną kartę. Ważne, abyśmy znali przyjmowane przez Was stałe leki, suplementy i ich dawki. Pacjenci którzy są pod stałą opieką specjalistycznych poradni powinni zapytać swojego lekarza prowadzącego o zgodę na wykonywanie u nich zabiegów z zakresu medycyny estetycznej – najlepiej na piśmie.

Skuteczny dobór terapii przez lekarza może wymagać znajomości aktualnych wyników badań morfologii krwi pacjenta - dlatego warto je zabrać ze sobą lub mieć do nich dostęp w formie elektronicznej. Podczas konsultacji lekarz medycyny estetycznej na pewno zapyta o potrzeby, dotychczasowe leczenie i efekty. Podczas wizyt w gabinecie będzie przebywać jedynie niezbędny personel medyczny, który służą radą i pomocą. Kwestia dyskrecji i zaufania jest dla nas priorytetem. Jeśli nie życzymy sobie obecności innych osób niż lekarz medycyny estetycznej w gabinecie podczas konsultacji warto nas o tym poinformować.

Jeśli w trakcie wizyty pojawią się jakiekolwiek niejasności, obawy – prosimy śmiało pytać-wszystko staramy się szczegółowo omówić i wyjaśnić. Tylko tak poznamy Wasze obawy, wątpliwości, potrzeby i doświadczenia.
W dniu pierwszej wizyty możemy wykonać dobrany przez lekarza i zaakceptowany przez nas zabieg jeśli czas potrzebny do przeprowadzenia terapii pozwala na jej wykonanie. Zdarzają się sytuacje, które uniemożliwiają nam przeprowadzenie nawet zaplanowanych zabiegów, m.in. przeziębienie, katar lub opryszczka. Warto wtedy przełożyć wizytę i zaplanować ją dopiero po całkowitym powrocie do zdrowia. Również po przyjęciu antybiotyku należy odczekać 2 tygodnie. Przyjmowanie leków przeciwbólowych i przeciwzapalnych typu Ibuprofen, Aspiryna, może nasilać ryzyko powstania siniaka po iniekcji.

Każdy pacjent reaguje inaczej na preparat znieczulający, wszyscy posiadamy też inny próg bólu, dlatego jeśli w trakcie zabiegu okaże się, że jest on dla nas nieprzyjemny nie krępujmy się tego zgłosić- zrobimy wszystko, aby wizyta była jak najbardziej komfortowa.

Często spotykam się z obawą – Jak będę wyglądać po zabiegu? Wiele zdjęć pojawiających się w mediach sprawia, że pacjenci biorą nawet kilka dni urlopu po wizycie. Od razu uspokajam - za wyjątkiem terapii laserowych i plazmy, po pozostałych zabiegach pacjenci wyglądają dobrze i nie wymagają one od nas wyłączenia z funkcjonowania. Oczywiście, jak przy każdym wkłuciu może zdarzyć się siniak, ale jest to raczej rzadkość, którą możemy zamaskować makijażem 
Zależy nam na jak najlepszym zaspokajaniu potrzeb naszych pacjentów, dlatego podczas każdej wizyty jesteśmy ich ciekawi. Koniec wizyty nie oznacza, końca naszej wspólnej znajomości - w razie pytań, wątpliwości zapraszamy wszystkich pacjentów do kontaktu zarówno telefonicznego jak i osobistej wizyty kontrolnej w Klinice.

Dr Anna Smorąg